hanna artehanna bionda foto bianco-nero

Tutti abbiamo il nostro negativo, delle zone d'ombra, o visioni speculari e parliamo d'amore, là, dove io muoio.


Wednesday, October 28, 2009

Citazioni, detti, frasi d'amore italiano-inglese

Citazioni, detti, frasi d'amore italiano-inglese.
English-Italian love quotes, phrases, sayings

Dammi sempre il bacio della buonanotte
Always kiss me goodnight

Sogni d'oro.
Sweet dreams.

Buona notte amore mio
Goodnight, my love

La vita è un sogno.
Life is a dream.

Ti amo tesoro mio
I love you my darling

Il nostro amore e'eterno
foto cuore amoreOur love is forever

Tu sei sempre nel mio cuore.
You are in my heart always

 L'amore è tutto, è tutto cio' che sappiamo dell'amore.
That Love is all there is, Is all we know of Love. - Emily Dickinson

L'amore mantiene giovani.
The heart that loves is always young.

Vieni qui e baciami
Come here and kiss me

...e vissero felici e contenti
...and they lived happily ever after

Ama, ridi, sogna - e vai dormire
Love, laugh, dream, then go to sleep

Amore senza baruffa fa la muffa.
A love without fight grows mould.

Bacco, tabacco e Venere riducono l'uomo in cenere.
Wine, women, and tobacco reduces one to ashes.

Dubita che le stelle siano fuoco...
dubita che il sole si muova...
dubita che la verità sia mentitrice...
ma non dubitare mai del mio amore.

Doubt thou the stars are fire, 
Doubt the sun doth move, 
Doubt truth to be a liar but never doubt thy love.
- Shakespeare

Ho gli occhi solo per te
I only have eyes for you

Siamo tutti angeli con una sola ala,
possiamo volare solo se ci abbracciamo l'uno con l'altro.
We are each of us angels with only one wing, 
and we can only fly by embracing one another.

L'amore vince sempre
Love conquers all

La moglie e' la chiave di casa.
The wife is the key of the house.

La ricchezza del mio cuore è infinita come il mare,
così profondo il mio amore...
più te ne do, più ne ho,
perché entrambi sono infiniti.
My bounty is as boundless as the sea, 
my love as deep... 
the more I give to thee, 
the more I have, for both are infinite.
- Shakespeare

Se la musica fosse il nutrimento dell'amore, lasciatemi cantare.
If music be the food of love play on...  
Shakespeare

Se vuoi amarmi, per nulla altro sia, se non che per amore.
If thou must love me, let it be for naught except for love's sake only.

I sogni sono le pietre di paragone del nostro carattere.
Dreams are the touchstones of our character.
- Thoreau

Ti amo dal profondo del mio cuore con tutta la mia anima.
I love thee with the depth and breadth and height my soul can reach.

Vita - Amore - Riso
Life - Love - Laughter

Vivi con passione ~ Ridi di cuore ~ Ama profondamente
Live with passion ~ Laugh out loud ~ Love deeply

4 comments:

Anonymous said...

Вопрос:   Я мечтаю встретиться с хорошей девушкой. Времени после работы совсем нет, а в праздники как правило заставляют тоже  заканчивать дела. Вметро знакомиться не удобно.  Пока на разных сайтах вижу  только проституток. Порекомендуйте решение, пожалуйста. Наперед искреннее спасибо ..

Anonymous said...

Tenemos un poco de dificultad para suscribir el rss, en cualquier caso, he datos marcados este gran sitio, es muy útil, más llena de información.

rachele.sutera@gmail.com said...

K belle!!!! I like!!!

Anonymous said...

Hello, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam remarks?

If so how do you prevent it, any plugin or anything you can recommend?
I get so much lately it's driving me insane so any assistance is very
much appreciated.

Here is my blog; 101 video games that made my life slightly better